Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ برابر با  ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷  برابر با ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸
jj

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پیرامون درگیری های مسلحانه در کردستان

 

عملیات مسلحانه سفارشی، سمی برای پیشروی جنبش مدنی و  دمکراتیک مردم ایران

 

اخبار درگیری های مسلحانه در کردستان، نشان از تداوم سیاست «حزب دمکرات کردستان ایران» برای گسترش حضور نظامی پیشمرگان در عمق خاک کردستان ایران در شرایط کنونی دارد. "کوردستان مدیا"، سایت مرکزی  این حزب خبر می دهد:«در شامگاه هجدهم خرداد ١٣٩٧، درگیری مسلحانه‌ای مابین نیروی پیشمرگه کردستان و نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در "سیاه‌کوه" در منطقه "اشنویه" روی داد که طی آن ٩ پاسدار کشته و ١٨ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. پیشمرگه‌های کردستان هیچ زیانی ندیده و در سلامت کامل به سر می‌برند و همچنین ماموریت و وظایف محوله را به انجام رسانده‌اند.» در همین راستا سایت  این حزب از مذاکرات رهبر حزب با مقامات آمریکائی خبر داد و نوشت «مصطفی هجری مسئول اجرائی حزب دمکرات کوردستان ایران، که بنابر دعوت رسمی دولت آمریکا به این کشور سفر کرده بود در ادامه نشست‌های خود روز سه‌شنبه دوازدهم ژوئن برابر با بیست‌ودوم خرداد ١٣٩٧، در موسسه هادسون به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت بهترین راه برای پایان دادن به رفتارهای دیکتاتور منشانه جمهوری اسلامی در ایران و دخالت‌های‌اش در خارج مرزهای آن، حمایت از مردم ایران و قیام مسلحانه ملت کرد است». شبکه کوردی «روداو» هم طی گزارشی از واشنگتن به تاریخ دوازدهم ژوئن اعلام کرد که به دعوت "شورای روابط خارجی آمریکا" ملاقاتی میان اعضای این شورا با مصطفی هجری رهبر "حزب دمکرات کردستان ایران" و عبدالله مهتدی رهبرحزب کومله در پشت درهای بسته صورت گرفت که یک روز تمام ادامه داشته است. هجری به خبرنگار «روداو» می گوید این ملاقات به "روژهلات"( کردستان ایران) اختصاص داشته است. او ضمن توضیحات خود می گوید که در این ملاقات خواهان برقراری مجدد تحریم ها و سیاست رژیم چنج شده و از سیاست های ترامپ مبنی بر خروج از برجام حمایت می کند.

 

سیاست های «حزب دمکرات کردستان ایران» در گسترش درگیری های مسلحانه در کردستان و تلاش برای قیام مسلحانه در این منطقه، سیاستی است که نه بر مبنای ارزیابی از سطح پیشروی جنبش مردمی در کردستان و سراسر ایران، بلکه بر اساس برنامه ریزی ها و همآهنگی ها در راستای سیاست "رژیم چنج" صورت می گیرد که از سوی کابینه جنگی ترامپ، به شدت حمایت می شود. مصاحبه مصطفی هجری با شبکه کردی  «روداو»  و حمایت او از برقراری مجدد تحریم ها، رژیم چنج و سیاست های ترامپ در خروج از برجام، تردیدی باقی نمی گذارد که سیاست این حزب و شرکاء، بازی در بساط دیگران است تا کمک به رشد و گسترش جنبش مدنی و مقاومت سراسری و دمکراتیک مردم ایران. تلاش برای گسترش درگیری های نظامی که نتیجه بلافصل آن گسترش فضای نظامی و امنیتی در کردستان و  بهانه دادن به رژیم جنایتکار اسلامی برای  تشدید سرکوب در سراسر ایران خواهد بود، در راستای منافع مردم ایران نیست. در شرایطی که شاهد خیزش شکوهمند دی ماه مردم در بیش از ۱۰۰ شهر کشور بوده ایم؛ دختران خیابان انقلاب، نافرمانی مدنی را در زیباترین شکل اش به نمایش می گذارند، کامیونداران و کامیون رانان اعتصاب سراسری خود را در ۱۶۰ شهر در ۲۵ استان آغاز کرده و نزدیک به دو هفته ادامه دادند تا بتوانند با زورگوئی های حاکمیت اسلامی مقابله کرده و  به اساسی ترین خواست هایشان دست یابند؛ کارگران  فولاد اهواز، نیشکر هفت تپه، آذرآب و هپکو اراک، برای خواست هایشان بارها دست به اعتراض و اعتصاب می زنند؛ دراویش گنابادی، نجیبانه ترین شیوه برای اعتراض را بر می گزینند و دانشجویان اعتراضات مدنی خود را گسترش می دهند، شعار قیام مسلحانه و گسترش عملیات مسلحانه تنها می تواند در خدمت رژیم و اهداف قدرت های خارجی باشد.

 

سازمان ما  بر این نظر است که مردم ایران برای براندازی رژیم استبدادی و ضدمردمی جمهوری اسلامی نیازی به مداخله امریکا و متحدانش ندارند. به نظر ما  همه آنهائی که از مداخله مستقیم و غیر مستقیم قدرت های خارجی در ایران حمایت یا استقبال می کنند؛ و همچنین همه آنهایی که در مقابل تاخت و تازهای ترامپ ، به طور صریح یا ضمنی در کنار جمهوری اسلامی قرار می گیرند و به بهانه های مختلف با مبارزات مردمی برای براندازی آن مخالفت می کنند،  در برابر خواست و اراده مردم ایران ایستاده اند. مردم ایران در شرایط کنونی به سازمانیابی سراسری بخش های مختلف جمعیت نیاز دارند. اتحاد سراسری جنبش های کارگران و زحمتکشان، زنان، جوانان و ملیت های تحت ستم، می تواند قدرت عظیمی را به میدان بیاود. در شرایطی که معلمان کرد، یکی از اصلی ترین پایه های تشکل های صنفی معلمان هستند؛ مردم بانه، مقاومت مدنی خود را با شجاعت پی گرفته اند؛ و حمایت از کولبران بتدریج سراسری می شود، تبدیل نیروی پیشمرگه به پیاده نظام قدرت های خارجی طرفدار "رژیم چنج" ، جفای آشکاری در حق این نیروی خوش نام است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ برابر با ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©