Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱  برابر با ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲
اعلامیه مشترک

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

از فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان برای

اعتصاب و تعطیلی مدارس دولتی و غیردولتی

در روز یکشنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ آبان

 حمایت می کنیم!

 

دردهمین هفته اعتراضات و جنبش انقلابی مردم ایران با شعار زیبای «زن، زندگی، آزادی» با اعتصابات و گردهم آئی ها و تظاهرات مردم آغازشده است. این جنبش انقلابی و پرشتاب از سنندج و مهاباد و سقز تا گرگان و آمل و بابل، از خوی و اردبیل و تبریز تا چابهار و خاش و زاهدان، از مشهد تا اهواز، از ایذه  و اصفهان و یزد تا  رشت و انزلی و لنگرود و بسیاری از شهرهای کشور را در بر گرفته است. این جنبش انقلابی  در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان که فراخوان برگزاری آن از سوی دانشجویان، جوانان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان و کانون نویسندگان ایران داده شده بود، در ۳۱ استان ( کل استان ها) و ۳۹۸ شهرستان (۸۶٪  کل شهرستان ها ) با استقبال گسترده مردم روبرو شد و کیفیت جدیدی در روند مبارزات انقلابی مردم بوجود آورد.

 

خواست های جنبش انقلابی مردم بسیار روشن و رسا هستند. رفع همه گونه تبعیض های جنسی، جنسیتی، ملی، فرهنگی و مذهبی، زندگی شایسته انسانی شامل کار تامین کنندۀ معیشت قابل قبول، آموزش و بهداشت رایگان، مسکن قابل زیست و آزادی های سیاسی، مدنی و اجتماعی، آزادی اندیشه و بیان، آزادی تشکل های سیاسی و مدنی و دمکراسی برای اعمال قدرت مردم بر سرنوشت خود. روشن است که تلاش مردم برای بدست آوردن این خواست های برحق در مبارزات شان تاکنون، با سرکوب ددمنشانه جمهوری اسلامی و باندهای مافیائی قدرت روبرو شده است. اکنون مردم به این نتیجه قطعی رسیده اند که برای دست یابی به یک «زندگی معمولی» هم باید از سد جمهوری اسلامی گذشت. بی جهت نیست که شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، « مرگ بر ستمگر» از زبان مردم در هر کوی و برزنی جاری است. مردم آزادی و برابری را فریاد می زنند زیرا برای رسیدن به آن، باید این استبداد لجام گسیخته و بیرحم را در هم بشکنند.

 

پاسخ حاکمیت به خواست های برحق مردم، همچون تمامی این چهل و چند سال، نه تن دادن به آن ها و یافتن راه هایی برای راضی نگهداشتن و تامین نظر مردم، بلکه شلیک گلوله های جنگی بوده است. از این روست که  در این ده هفته، ۳۸۱ تن از زنان و جوانان و مردم که در میان شان ۵۷ کودکان و نوجوانان نیز دیده می شوند، جان عزیزشان را از دست داده اند. هیچ روزی نیست که مردم بر پیکر عزیزی زار نگریند. برگزاری مراسم خاکسپاری جان باختگان راه آزادی و برابری، مراسم های سوم، هفتم و چهلم آنها، هر روز در گوشه ای از کشور برگزار می شود. در واقع، «هر شب ستاره ای به زمین می کشند و باز\ این آسمان غمزده غرق ستاره هاست».

 

در تداوم مبارزات مردم، و در ادامه فراخوان ها و اعتراضات دانشجویان دانشگاه های کشور، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار بیانیه ای آورده است:« بار دیگر همراهی خود را با موج جدید اعتصابات اعتراضی کارگران، دانشجویان، کسبه و بازاریان و آحاد مردم در سراسر کشور اعلام داشته و از همه معلمان شاغل و پیشکسوتان بازنشسته و دانش آموزان شجاع در مدارس دولتی و غیردولتی سراسر ایران تقاضا دارد که روز یکشنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ آبان، با تعطیل کردن مدارس و خودداری از رفتن به مدرسه، یاد و نام این جان باختگان و همه قربانیان کشتار دو ماه اخیر را گرامی بدارند. این شورا در خصوص نگرانی شدید از جان عزیز کودکان و اعتراض به قتل حکومتی آنان، از مادران و پدران گرامی درخواست می‌کند که روز یکشنبه و دوشنبه کودکان خود را به مدرسه نفرستند».

 

ما به عنوان جریان های مدافع مبارزات مردم در راه آزادی و برابری، از این فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور قاطعانه حمایت می کنیم و از همه معلمان عزیز، دانش آموزان و خانواده های دانش آموزان تقاضا داریم که به این فراخوان روشن، پاسخ در خور دهند و به رشد و گسترش مبارزات مردمی همچون گذشته کمک کرده و این همبستگی درخشان میان کارگران، معلمان، دانشجویان، بازاریان و  جوانان شجاع کشور را بیش از پیش مستحکم گردانند. تنها از این طریق است که می توان قدرت ماشین سرکوب جهنمی جمهوری اسلامی را در هم شکست و زمینه های شکل گیری ارگان های قدرت توده ای مردم  را فراهم آورد، تا سرنوشت کشور در دستان توانای  اکثریت عظیم مردم قرار گیرد و هیچ موج سواری را یارای دزدیدن انقلاب مردم نباشد.

 

پیروز باد انقلاب مردم ایران علیه کلیت رژیم جمهوری اسلامی

 

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©